Korte beschrijving van een dag als co-assistent! - Reisverslag uit Örebro, Zweden van Tessa Severijns - WaarBenJij.nu Korte beschrijving van een dag als co-assistent! - Reisverslag uit Örebro, Zweden van Tessa Severijns - WaarBenJij.nu

Korte beschrijving van een dag als co-assistent!

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

06 September 2011 | Zweden, Örebro

Bedankt voor de berichtjes!

Even een kleine toevoeging over hoe mij dag als coschapper eruit ziet:

Melden tussen 8.30 en 9.00
koffie (chocolademelk: Mmmmm) drinken tot 9.00 uur
va 9.00 (meestal later) patienten bespreken en bezoeken
daarna: pauze (een dik uur) tot 13.00
...
13.00-15.00 endoscopien afnemen (ik alleen maar kijken gelukkig)
15.00- uiterlijk 16.30 weer visite lopen bij de 5 patienten van de afdeling
daarna vergaderingen of niks, maar dan ben ik dus meestal vrij.

's Avonds neem ik wat ziektebeelden door, kook, internet wat, en leer ik wat Zweeds

Ook mijn begeleider is erg aardig en vat de gesprekken in het nederlands samen. Toch ben ik nu begonnen om toch wat Zweeds te leren omdat de consulten en de patientbesprekingen echt niet te volgen zijn.

Volgens mij zit ik in het walhalla voor co-schappers!

Liefs, Tessa

  • 06 September 2011 - 19:25

    Niels Bardoul:

    hej hej,

    Zag je vraag over OV op mijn site. Ik noem het in mijn reisverslag gewoon OV omdat ik de mensen in NED dan niet hoef uit te leggen hoe het zit met opebaar vervoer hier. Ik heb in Nederland mijn OV ingeruild en hiervoor krijg ik 83euro in de maand. Hier in Stockholm heb ik een SL kaart voor 3 maanden gekocht. Met deze kaart kan ik dan net zoals bij ov reizen met metro, tram, bus en trein binnen een bepaalde zone. Ik zie dat jij in Örebro zit, mooie plaats? Ik weet niet of ze daar ook metro etc hebben maar daar hebben ze vast ook wel iets van een kaart voor het openbaar vervoer zodat je niet elke keer een kaartje hoeft te kopen. Ik kan met de SL kaart die ik in Stockholm heb gekocht binnen een bepaalde zone reizen zoveel als ik wilt. Örebro is licht bijv. waarschijnlijk buiten deze zone.
    Hopelijk heb je wat aan mijn antwoord!

    Adjö

  • 06 September 2011 - 21:00

    Joyce:

    Tessa! Het leven als co-assistent is nu echt begonnen voor je. Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Ben vooral benieuwd naar alle co-schap verhalen :) mag zelf nog 5 weken wachten voordat ik aan het leven als co-assistent mag beginnen. Dus houd me maar alvast goed op de hoogte van de ins and outs ;) Geniet er maar van!
    Liefs, joyce

  • 07 September 2011 - 05:51

    Judith:

    Hej Tes,

    Jag hoppas du lyckas med lite svenska
    Jag saknar dig..!!!

    : P Kiss ...

  • 07 September 2011 - 09:20

    Erwin:

    Hoi Tessa,
    we waren afgelopen zondag met opa naar het voetballen gaan kijken. DVO won met 2-0, dus Kenny heeft niets doorgelaten. Broer Ragnar had nog wel een mooi doelpunt gemaakt.
    Veel plezier met de kano vanavond.

  • 08 September 2011 - 14:19

    Ellen En Frank:

    Fijn dat je je welkom voelt bij je coschap,

    veel plezier!

  • 08 September 2011 - 16:12

    Opa + Bianca:

    Hoi Tessa,

    Opa en ik hebben net na het eten je verslagen gelezen en foto's bekeken. Leuk dat het je zo goed bevalt. We wensen je nog heel veel plezier. Groetjes en knuffeltjes. Opa bewaart nog een paar knuffels voor als je terugkomt.

    Opa en Bianca

  • 09 September 2011 - 11:02

    Anneli:

    Hee Tessa! Dat klinkt goed zeg! Beetje pauze houden de hele dag ;) haha!

    Veel plezier! Ik hou je site in de gaten! xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Hallo lieve lezers en lezeressen! Tijdens mijn opleiding geneeskunde in Maastricht krijg ik meerdere malen de kans om een gedeelte van de wereld te verkennen. Deze kans heb ik dan ook met mijn beide handen aangegrepen. Zo ben ik in jaar 2 naar Italie geweest, in jaar 4 gevolgd door Zweden en Belgie. In het 5e en tevens laatste jaar van mijn co-schappen ben ik nu India aan het verkennen. Veel leesplezier! Tessa

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 39054

Voorgaande reizen:

26 November 2012 - 06 Februari 2013

Co-schap gynaecologie in Manipal, India

31 Augustus 2011 - 14 November 2011

Mijn 1e co-schap: internerne geneeskunde in Örebro

10 Oktober 2009 - 20 December 2009

Ferrara

Landen bezocht: