Er is 'n nacht die je normaal alleen in films ziet - Reisverslag uit Ferrara, Italië van Tessa Severijns - WaarBenJij.nu Er is 'n nacht die je normaal alleen in films ziet - Reisverslag uit Ferrara, Italië van Tessa Severijns - WaarBenJij.nu

Er is 'n nacht die je normaal alleen in films ziet

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tessa

28 Oktober 2009 | Italië, Ferrara

Ciao!
Daar ben ik weer. Papa, je hoeft echt niet ongerust te zijn hoor! Het gaat allemaal prima hier. En ik vind het een prima idee om 22 december met je te gaan shoppen. Er zijn namelijk al super veel kleren kapot gegaan hier, dus ik ben toe aan een nieuwe lading!

Nu even over wat ik hier allemaal gedaan heb, want ik heb hier natuurlijk niet allemaal maar stilgezeten.

Zoals ik al had aangekondigd hebben we vrijdagavond voor iedereen gekookt: rijst met zoet-zure saus met kip en groenten. Erg lekker moet ik zelf toegeven. Die avond wilde ik op tijd naar bed dus ik besloot niet mee te gaan om een film te gaan kijken: even heerlijk alleen op ons kamertje. Marlou was namelijk wel film gaan kijken. Na wat gelezen te hebben, wilde ik gaan slapen. Dit was makelijker gezegd dan gedaan! De bovenburen hadden namelijk besloten een feestje te houden en omdat het hier zo gehorig is, kon ik in mijn bedje behoorlijk meegenieten! Het leek alsof er een mega duizendpoot (met hier en daar een hakkenschoen aan) heen en weer liep op de verdieping boven mij. Ook moest er om de 5 minuten iemand naar de wc. Zo nu en dan begonnen ze met de meubels te schuiven en alsof dat niet genoeg was, begonnen sommige dames (dat neem ik in ieder geval aan) met hakkenschoenen te springen: eerst de een dan de ander. Zo wisselde dat zich steeds af, met tussendoor pratende mensen die zo nu en dan een gil gaven: heerlijk toch!? Niet dus!
Na een uur wakker te hebben gelegen kwam Marlou thuis. Ik heb die toen even op de hoogte gebracht van wat er boven ons gaande was. Daarna hebben we nog gekletst tot 1 uur, maar toen de herrie nog steeds niet opgehouden was, probeerden we toch maar te slapen. Toen dit niet lukte besloten we met de bezem tegen het plafond te toeken. Ik probeerde het eerst, maar toen Marlou in een lachen uitbarstte en er alleen maar 'fhusj fhusj' te horen was, stopte ik er maar mee. Marlou legde mij uit dat je niet met de bezemkant met haren, maar met de andere kant tegen het plafond moest duwen (kon ik dit nou echt niet zelf bedenken?). Het enige effect ervan was, dat we nu een vlek op ons plafond hebben. Na deze mislukte poging, kropen we weer terug in ons warme bed. We gaven elkaar tips over hoe we het beste konden gaan liggen (vingers in je oren, deken over je oren, enz., enz.). Bij Marlou bleek dit al snel te werken, maar bij mij duurde het wat langer. Maar na lang zwoegen viel ik dan ook uiteindelijk in slaap.

WIEU WIEU WIEU Tessa wordt wakker. Ik denk nee hè, waarom nu al de wekker?! Het is pas 6.15uur! Toen ik besefte dat het toch niet de wekker was, besloot ik weer verder te slapen. Na een tijdje werd Marlou er ook wakker van, maar ook zij wist niet wat het was. Zij besloot echter wel op onderzoek uit de gaan. Ze maakte de voordeur open, waardoor het geluid nog harder werd. Eenmaal terug op de slaapkamer bracht ze me op de hoogte van haar bevinding: het was het brandalarm! Wat nu? We belden medestudenten op, maar die zaten ook nog op hun kamer en wisten ook niet wat we moesten doen. We hebben toen in het trappenhuis geroken maar we roken niks. We besloten maar terug in bed te kruipen en af te wachten. Na een kwartier hield het geluid eindelijk op. Eindelijk konden we weer gaan slapen!

Na de wekker drie keer te hebben verzet, besloten we toch maar op te staan: lekker even douchen en weer een uitgebreid ontbijt. We hebben weer wat voor school gedaan, House gekeken, wentelteefjes bij Luc en Camiel gegeten en boodschappen gedaan. Daarna hebben we voor Luc en Camiel gekookt. Vervolgens besloten Marlou en ik om eens gezellig met z’n tweeën film te kijken. Dit was ook wel een lekker, zo’n rustig avondje. Toen alle chocolade op was en de film afgelopen was, gingen we weer lekker slapen. Na de afgelopen nacht waren we daar ook erg aan toe!
Wat was et lekker weer vandaag! Bart kwam daarom met het idee om naar het stand te gaan. De helft van ons is daadwerkelijk ook gegaan, maar ik hoorde bij de helft die thuis is gebleven. Al met al kwam het er namelijk op neer dat je 3 uur onderweg was en maar 1,5 uur op ‘t stand kon zijn. De anderen hebben zich echter goed vermaakt en hebben zelfs in de zee gezwommen; dit tot grote verbazing van de Italianen!
Camiel, Marlou en ik besloten eerst aan onze casus te werken voordat we in de zon gingen zitten. Om half 4 vertrokken we dan eindelijk richting stad. Marlou en ik hadden een rokje en een T-shirt aan en Camiel liep er ook zomers bij. Op de fiets kwam ik erachter waarom ik nooit met een rokje aanfietstte… Om ons heen liepen de mensen allemaal in winterjas, en sommigen hadden zelfs een muts op terwijl het bijna 20 graden was! We hadden dan ook genoeg bekijks. Nadat we een lekker Italiaans ijs hadden gegeten, besloten we weer terug te gaan omdat ze zon alweer verdwenen was. Eenmaal thuis heb ik even gesimt; hier was ik even aan toe. ’s Avonds aten we met z’n allen bij Manon en Anne.
Maandag gingen we vroeg naar de bibliotheek omdat het internet in het appartement ons in de steek hadden gelaten. Ik heb toen dingen voor school uit laten printen, en ben daarna alleen in een parkje gaan zitten. Ik heb daar op mijn gemak aan mijn casus gewerkt en van het mooie weer genoten. Heerlijk was het! Ik voelde me weer stukken beter. Op de terugweg naar het appartement heb ik nog even boodschappen gehaald. Vandaag hadden we weer geluk: Camiel en Luc kookten voor ons. Weer was het erg lekker en gezellig!

Dinsdag hadden we een lezing en een tutotialgroup. Daarna zijn we een ijsje gaan eten in de stad, en hebben vervolgens nog een beetje in de stad gehangen. s’ Avonds zijn we bij Anne en Manon gaan eten; even met meiden onder elkaar. Die avond zijn we met z’n allen naar het studenten café van de dinsdagavond gegaan: de ‘Tsunamie’. Hier hebben we de plaatstelijke specialiteit geprobeerd: ‘Spritsel’. Dit was echter geen aanrader.
Hier in de cafés is het een beetje een dode bedoening. In het café staat alleen een lange rij om drinken te halen, en voor de rest staat zo ongeveer iedereen buiten het café. Ook vind ik het raar dat iedereen alleen maar praat en niemand danst. Vandaar dat ik het na mijn ene Spritsel ook wel gezien had. Huppakee, lekker naar bed!
Vandaag heb ik mijn hele casus afgemaakt en hebben we boodschappen gedaan. Morgen hebben we alleen ’s morgens een simulatiepatiënt en de rest van de dag hebben we lekker vrij. Misschien dat we dan naar het stand gaan, want ook morgen wordt het weer bijna 20 graden!

Saluti,
Tessa

  • 29 Oktober 2009 - 08:40

    Marly:

    Leuk om te lezen wat je daar allemaal doet! En dat is best veel :D! Lekker dat het daar nog rond de 20 graden is!

    Xx Marly

  • 29 Oktober 2009 - 09:08

    Petra:

    Hahaha, wat een nacht zeg!
    Klinkt echt heerlijk daar! Ben je nog naar het kasteel van Ferrara geweest of is dat niet doorgegaan?
    En uh...wanneer komen er nog eens wat foto's? (A)
    Veel plezier aan het strand!
    Liefs!

  • 29 Oktober 2009 - 10:27

    Buuf:

    hé muppie, zó leuk weer wat van je te horen.
    wil je mailen, maar mail komt terug. verkeerd adres?
    xxxxxen knuffels
    tis

  • 29 Oktober 2009 - 11:27

    Mama:

    Heerlijk dat jullie zoveel plezier hebben! had je je bikini bij je?

  • 29 Oktober 2009 - 20:30

    Erwin:

    Zeg Tessa, als je wilt gaan winkelen moet je in Breda zijn!!! 'we' zijn verkozen tot beste binnenstad van Nederland. Maar in Italië zullen ook wel aardige hotspots zijn om je geld kwijt te raken.
    Veel plezier verder.

  • 30 Oktober 2009 - 09:20

    Marij:

    ciao carina, stai bene veramente. Invece di studiare ti trovo sempre in giro fuori o a mangiare da amici.
    Spero quando vengo io e Kenny anche il tempo sara bello. Ciao a presto. Succes met de vertaling. Groetjes

  • 30 Oktober 2009 - 12:57

    Evelien:

    Fijn om te lezen dat alles goed gaat daar in Italie. En dat je je goed vermaakt:-)
    Nog veel succes en plezier en tot 2de kerst:D

    xx

  • 01 November 2009 - 15:11

    Gabriel Janssen:

    Vol interesse heb ik het reisverslag gelezen.Tessa,je moet wel aan de lijn denken want al die ijsjes zetten goed aan.Maar het belangrijkste is dat je naast de studie een mooie tijd in Italië hebt.
    Groeten Truus en Gabriel.

  • 04 November 2009 - 17:06

    Astrid En Jean-Marie:

    Tessa, je krijgt concurrentie op het gebied van genieten en plezier maken.
    Donderdag gaan we naar Capadocië. Even tot rust komen.

    En het weer daar ? ca 22 graden. Kortom een fijn vooruitzicht,

    veel liefs

    ps. we hebben al jouw openstaande rekeningen betaald !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Ferrara

Ferrara

Recente Reisverslagen:

24 December 2009

Weer thuis!!!

12 December 2009

Mijn ouders zijn gearriveerd!

04 December 2009

Nu gaat de tijd toch wel erg snel...

25 November 2009

Foto's

18 November 2009

Foto's
Tessa

Hallo lieve lezers en lezeressen! Tijdens mijn opleiding geneeskunde in Maastricht krijg ik meerdere malen de kans om een gedeelte van de wereld te verkennen. Deze kans heb ik dan ook met mijn beide handen aangegrepen. Zo ben ik in jaar 2 naar Italie geweest, in jaar 4 gevolgd door Zweden en Belgie. In het 5e en tevens laatste jaar van mijn co-schappen ben ik nu India aan het verkennen. Veel leesplezier! Tessa

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 39041

Voorgaande reizen:

26 November 2012 - 06 Februari 2013

Co-schap gynaecologie in Manipal, India

31 Augustus 2011 - 14 November 2011

Mijn 1e co-schap: internerne geneeskunde in Örebro

10 Oktober 2009 - 20 December 2009

Ferrara

Landen bezocht: