Weer thuis!!! - Reisverslag uit Ferrara, Italië van Tessa Severijns - WaarBenJij.nu Weer thuis!!! - Reisverslag uit Ferrara, Italië van Tessa Severijns - WaarBenJij.nu

Weer thuis!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tessa

24 December 2009 | Italië, Ferrara

Hallo allemaal,

Ditmaal een verslag vanuit de luchthaven in Bologna… Dit wordt mijn laatste verslag dat ik typ over de geweldige ervaring die ik heb meegemaakt, mede dankzij het ontzettend leuke reis- en studeergezelschap. Bedankt allemaal voor deze super mooie ervaring!

Zondagmiddag zijn mijn ouders niet meer komen eten omdat ze in het centrum van Ferrara gestrand waren en daar wat gingen eten. Vandaar dat we ze uitgenodigd hadden voor een diner @ Darsena (my place;)). Dit aanbod konden ze natuurlijk niet afstaan. Even later zaten we dan ook met z’n vijven aan tafel (Karlijn bleef ook eten): gezellig!

We sproken af om dinsdag, nadat mijn ouders naar Ravenna geweest waren, in Ferrara samen te gaan eten. Ik wist namelijk nog niet zeker of ik mee zou gaan, of dat ik voor mijn tentamen voor vrijdag moest leren. Ik was hier wel al eerder in Ravenna geweest, maar ik had hier toen de 4 kerken met de mooie mozaïeken gemist. Toen ik van m’n vader hoorde dat de mozaïeken wereldberoemd zijn, en ook Yannick (die was ook al in Ravenna geweest en had de kerken wel gezien) ook zei dat het erg indrukwekkend was, besloot ik mee te gaan. Hier heb ik absoluut geen spijt van. Wat was het mooi! We hebben alle 4 de kerken bekeken met de schitterende mozaïeken, maar ook allerlei andere leuke dingen in Ravenna gezien. Verder vond ik het ook erg gezellig om weer eens een dagje met pap en mam op stap te zijn: echt genieten!
Nadat we de hele stad door hadden gelopen, hebben we de trein gepakt. Helaas reed de trein die we wilden niet (omdat die alleen in de zomer reed) en moesten we een uurtje in de Mac Donalds onder brengen.
Eenmaal in Ferrara wilden we op ‘de boot’ gaan eten: een restaurant in een boot. Ik was hier namelijk al eens eerder geweest met de groep en dit was ons erg goed bevallen! Helaas bleek deze dicht te zijn: we besloten door te lopen naar ‘Estebar’ (pizzaria) om daar de heerlijke pizza Estebar te bestellen. Dit lijkt een beetje op een pizza met carpacio erop: heerlijk dus!
Nadat dit lekker maal erop zat, hebben we afscheid genomen. Gelukkig was dit afscheidt niet zo zwaar omdat ik ze zondag weer zou zien (nu weet ik wel beter…).

Woensdag en donderdag heb ik hard geleerd voor de toets. Gelukkig heb ik vrijdag de toets dan ook goed gemaakt weer wat studiepuntjes binnen! Na de toets ben ik de rekening van mijn appartementje gaan betalen en heb ik mijn borg teruggevraagd. Gelukkig is dat allemaal goed gegaan. Daarna ben ik meteen doorgelopen naar de trein om daar Tessa op te pikken!
Eenmaal in Darsena heb ik Tessa het appartement laten zien. Ook zij vond het een leuk appartementje. Nadat we even wat bijgepraat hadden onder het genot van een kopje thee, zijn we naar het centrum van Ferrara gelopen. Hier heb ik haar de kathedraal laten zien (ook zij was erg onder de indruk) en hebben we even gewinkeld. Gezellig!
Daarna zijn we terug naar huis gegaan en hebben we samen met Luc en Marlou gegeten. Die avond zijn we ook gaan aperativoën in de stad. We hadden hier afgesproken met een Italiaanse tutor en Italiaanse studenten. Dit was weer ouderwets gezellig! Na hier 3 uur verschillende biertjes geproefd te hebben, gingen we naar de cocktailbar. Tot onze verbazing sneeuwde het erg hard toen we buiten kwamen: de straten waren al helemaal wit! We hebben hier even een sneeuwgevecht gehouden en foto’s gemaakt. Daarna kwamen we met een beetje vertraging dat toch uiteindelijk in de cocktailbar aan. Hier hebben er even een cocktail gedronken, om daarna een (voor ons onbekende) discotheek te gaan.
Na een kwartier door de sneeuwstorm gewandeld te hebben, vond ik het blijkbaar nodig om uit te glijden… Op zich is dat nog niet zo erg, maar het was recht voor de discotheek die we later in zouden gaan. De uitsmijters begonnen natuurlijk hard te lachen: kwalijk nemen doe ik het ze niet, want ik het zelf precies hetzelfde gedaan! Na deze blunder gingen we dan uiteindelijk de warme discotheek in! Even opwarmen. Dit feestje was helaas snel gedaan toen we erachter kwamen dat we 10 euro (de jongens 15) euro pp moesten betalen om binnen te komen. Aangezien we ons geld liever aan andere dingen uitgeven en we bovendien erg moe waren besloten we maar weer naar huis te lopen. Eenmaal thuisgekomen zijn we lekker gaan slapen onder de warme dekens.

Zaterdag zou ik met Tessa naar Venetië gaan. Toen er een half uur nadat onze trein had moeten vertrekken, nog steeds geen informatie op het bord in de hal van het station stond en alle andere treinen tussen de 1 en 2 uur vertraging hadden, besloten we maar een Ferrara te blijven.
Na een mislukte poging om een sneeuwpop te bouwen, besloten we maar terug te lopen naar Darsena om daar even op te warmen. Hier hebben we onze oude gewoonte opgepakt: we hebben lekker even gesimt! Dit was wel weer eens leuk om te doen. Daarna zijn we nog even aangifte gaan doen bij de politie en hebben we nog het witgesneeuwde kerkhof gezien. Ook dit keer was het weer indrukwekkend. Daarna zijn we naar huis gelopen. Toen we weer in Darsena aangekomen waren (ondertussen was ik nog een keer gevallen) zijn we even op bed gaan liggen: we hadden het namelijk erg koud en ook waren we erg moe. Om 20.30uur stonden we op om vervolgens met de groep te gaan eten. We hebben alle restjes opgegeten, omdat dit toch de laatste dag zou zijn dat we in Ferrara zouden eten. Toch was het weer erg lekker en gezellig! Ook hebben we nog even nagetafeld om vervolgens om 11 uur in bed te belanden. Heerlijk!
Zondag: NAAR HUIS! Het voelde toch wel een beetje raar om Ferrara weer te verlaten. We hebben zondag dan ook niet zo veel gedaan. We hebben de laatste spulletjes ingepakt een opgeruimd. Ook moesten we nog poetsen, maar omdat we geen water meer hadden was dit ‘helaas’ niet mogelijk.
Tegen 2 uur trok ik dan eindelijk de deur van ons appartementje definitief achter ons dicht en vertrokken we met z’n allen naar het station. De trein had een uur vertraging dus we hebben ons maar even beziggehouden in het cafétje op het station. Nadat de trein ons naar Bologna had gebracht, ging iedereen alvast naar het vliegveld, behalve de twee Tessa’s. Wij wilden namelijk graag nog even de 6 kerken in 1 kerk zien. Dit hebben we dan ook nog even gedaan. Aangezien we toch een beetje op moesten schieten, zijn we zowat door het kerkje heen gerend. Dis is misschien de reden dat het ons een beetje tegen gevallenis. Toch ben ik blij dat ik het gezien heb. Daarna zijn we de bus ingesprongen om een half uur later de anderen in de vertrekhal tegemoet te lopen. Even hierna zijn we ons in gaan checken om ons vervolgens naar de gate te haasten. Eenmaal hier aangekomen kwamen we erachter dat ons vliegtuig 50 minuten vertraging had: gelukkig, het vliegtuig vloog tenminste! Een uur later vervloog deze hoop: ineens viel het beeldscherm bij onze gate uit. Nergens was informatie te krijgen totdat er een half uur later een stewardess ons kwam informeren. Hieruit begrepen we dat we zo snel mogelijk een nieuw ticket moesten boeken: er gold namelijk vol = vol. Ik en nog twee anderen renden dan ook zo snel mogelijk naar het ticketlocket om nieuwe tickets te boeken. Na een half uur waren we dan uiteindelijk aan de beurt. Een kwartier later was het de man dan uiteindelijk gelukt om voor mij en de anderen studenten de vlucht voor de dag erna te boeken: nu Tessa nog. De man vertelde ons helaas dat Tessa niet meer bij onze vlucht erbij kon. Deze was namelijk al volgeboekt. Ik besloot meten dat ik mijn ticket dan ook om liet boeken, want ik kon Tessa niet alleen op het vliegveld achter laten. De eerstvolgende reismogelijkheid naar Weeze was op woensdagavond. Aahhh! Toen zag ik het even somber in! Toen we zeiden dat we niet per see in Weeze aan hoefden te komen, maar dat Eindhoven, Amsterdam om Brussel ook goed was, had hij gelukkig goed nieuws: maandagochtend was er een vlucht naar Brussel Charleroi. YES YES YES!!! Dit ticket hebben we dan ook allebei geboekt! Nu nog een nacht op het vliegveld doorbrengen. Gelukkig had een dekentje in mijn koffer zitten zodat we niet op de harde en koude marmeren vloer moesten liggen. Toch hebben we nauwelijks geslapen. Vandaar dat ik ook midden in de nacht aan dit verhaaltje heb gewerkt! Na deze nacht op het vliegveld konden we om 7.20uur dan eindelijk inchecken. Nadat we eenmaal ingecheckt waren ging alles voorspoedig en kwamen we om 12.30 dan eindelijk in Brussel Charleroi aan. Eindelijk kon ik Kenny en m’n papa weer zien!

Eenmaal thuis bleek het huis mooi versierd te zijn door mijn lieve vriendinnetje Stephanie en Roel: bedankt! Ook Ellen was thuis; samen met Stephanie had ze een overheerlijke cake gebakken: ook dank je wel! Kortom: een super mooie afsluiting van een super mooie reis!

Bedankt allemaal voor het lezen van mijn reisverslagen en van de getoonde interesse. Ook allemaal een mooie en gezellige kerst en natuurlijk ook een mooie afsluiting van 2009!

Heel veel liefs,
Tessa

  • 26 December 2009 - 16:30

    Camiel:

    Whaaa, wat een spectalulair einde aan de reis!! Mijn reis ging toch wat voorspoediger en ik heb lekker genoten van de vakantie. Tot NYE!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Ferrara

Ferrara

Recente Reisverslagen:

24 December 2009

Weer thuis!!!

12 December 2009

Mijn ouders zijn gearriveerd!

04 December 2009

Nu gaat de tijd toch wel erg snel...

25 November 2009

Foto's

18 November 2009

Foto's
Tessa

Hallo lieve lezers en lezeressen! Tijdens mijn opleiding geneeskunde in Maastricht krijg ik meerdere malen de kans om een gedeelte van de wereld te verkennen. Deze kans heb ik dan ook met mijn beide handen aangegrepen. Zo ben ik in jaar 2 naar Italie geweest, in jaar 4 gevolgd door Zweden en Belgie. In het 5e en tevens laatste jaar van mijn co-schappen ben ik nu India aan het verkennen. Veel leesplezier! Tessa

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 39037

Voorgaande reizen:

26 November 2012 - 06 Februari 2013

Co-schap gynaecologie in Manipal, India

31 Augustus 2011 - 14 November 2011

Mijn 1e co-schap: internerne geneeskunde in Örebro

10 Oktober 2009 - 20 December 2009

Ferrara

Landen bezocht: