Foto's - Reisverslag uit Ferrara, Italië van Tessa Severijns - WaarBenJij.nu Foto's - Reisverslag uit Ferrara, Italië van Tessa Severijns - WaarBenJij.nu

Foto's

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tessa

25 November 2009 | Italië, Ferrara

Hallo Allemaal,
Hier weer een verhaaltje uit het spannende Ferrara!
Zaterdag ben ik met Marij en Kenny naar Venetie geweest. Hier heb ik nu ook de Rialto brug in Venetie gezien die ik daarvoor nog niet gezien had. Voor de rest hebben we lekker door de steegjes gestrompeld en zijn we op het San Marco plein geweest. Dit keer ben ik ook de San Marco kerk geweest. Dit was heel erg indrukwekkend! Voordat de mozaïeken hebben veel indruk op mij gemaakt!

Zondag hebben we lekker uitgeslapen en zijn we nog even naar Ferrara geweest. Hier was een erg leuk marktje, waar je allemaal dingetjes kon proeven. Mmm!!
Daarna zijn we teruggegaan naar het appartement. Marij had voor ons gekookt omdat zij vroeg de trein moesten hebben om weer naar huis te gaan. Na het eten hebben we nog even gerelaxed, om vervolgens bij het station afscheid te nemen. Toch wel weer raar om alleen naar huis toe te lopen. Nadat Marlou me een beetje opgevrolijkt had, hebben we ‘Wie ben ik?!’ en ‘30 seconds’ gespeeld.

Maandag hadden we een patiëntpresentatie. We hebben een normale echo bij een zwangere vrouw gezien, een echo bij iemand met (uitgezaaide) eierstokkanker en twee keer een vruchtwaterpunctie (amniocentese). Allemaal erg interessant!

De rest van de week hebben we niet veel bijzonders gedaan. We hebben flink wat huiswerk gemaakt omdat we vrijdag naar Rome wilden gaan. Ook hebben we allemaal lekkere dingen gekocht, om de treinreis van 5 uur te overleven en om in Rome ook wat lekkers voor onderweg te hebben.
Camiel heeft voor de rest alles voor in Rome geregeld. Bedankt Camiel!

Om 3.00 uur ’s nachts ging de wekker! Ik spring uit bed om me te gaan douchen, daarna schuif ik aan tafel om broodjes te smeren en weg zijn we! Marlou en ik hadden met Camiel en Luc om 3.45 uur bij de receptie afgesproken, om vervolgens naar het station te lopen. De trein kwam al eerder aan dus we konden ons al settelen. In de trein hebben we onze ogen even dicht gedaan, genoten van het mooie uitzicht, iets over Rome gelezen en nog wat dingetjes voor school doorgelezen. Om 9.00 kwamen we in Rome aan: eindelijk even de benen strekken.
Eenmaal uit de trein begeleide Camiel ons naar het hostel Walter’s Guesthouse. Hier dumpten we onze spullen en maakten we kennis met onze kamergenoot (schilder), die zich juist om aan het kleden was. Daarna vertrokken we om Rome te gaan verkennen.
Even wat over het hostel:
2 badkamertjes, 1 keuken, en 1 echte slaapkamer met 4 stapelbedden (hier sliepen wij) en dan aan de zijkant van de gangetjes waren nog andere slaapkamertjes gecreëerd door er uittrekbare wandjes tussen te zetten. Hier sliepen ook allemaal mensen. Kortom: gewoon lekker low budged, maar goed te doen!

We hebben de eerste dag al van alles gezien. Om 13.00 uur moesten we bij in Vaticaanstad zijn. Dus we hadden een route gekozen naar Vaticaanstad, maar wel zo dat we alvast wat mooie plekjes van Rome konden zien: Santa Maria Maggiore, Piazza della Repubblica (en nog wat andere Piazza’s/pleinen) en de Spaanse trappen (hier hebben we ook even wat gegeten). Erg mooi en indrukwekkend allemaal.
Eenmaal op het Sint Pietersplein aangekomen, konden we onze ogen niet geloven: wat was het mooi! We besloten om eerst om naar het Vaticaanse museum te gaan. We hebben de binnentuin gezien en ook veel marmeren beelden. Verder waren er ook een mooie galerij met allemaal landkaarten, en een galerij met allemaal genaaide schilderijen.
Na door allerlei van deze galerijen te hebben gelopen, kwamen we dan uiteindelijk bij de Sixtijnse kapel. Hier hebben we een half uur naar de mooi beschilderde muren en het schitterend beschilderde plafond gekeken. Hier heb ik helaas geen foto’s van mogen maken. Wel heb ik hier kaarten van gekocht zodat ik er toch een aandenken aan heb. Op het plafond is namelijk de schepping van de hemel en aarde weergeven. Op een muur was een mooie fresco: het laatste oordeel. Ook dit was erg indrukwekkend. Nadat we uit dit mooie museum liepen, bezochten we de Sint Pieter. Het was helaas al donker, maar toch vond ik het adembenemend! Nog nooit heb ik zo’n mooie kerk gezien! Er was zelfs een mis bezig, waardoor we ook nog soms het mooie gezang van de pastoor (denk ik) op de achtergrond hebben. Ook heb ik even naar de mis gekeken en geluitsterd. Echt super! Ook heb ik de voet van Petrus aangeraakt. We besloten om bij daglicht nog eens terug te komen, omdat we toch ook nog de toren van de Sint Pieter wilden beklimmen.
Daarna zijn we op zoek gegaan naar een leuk restaurantje, waar we een lekkere pizza hebben gegeten. Hierna zijn we terug gelopen naar het hostel (we waren doodop), waarbij we veel (oude) gebouwen met mooie verlichting in het donker tegenkwamen. Ook dit was erg mooi.
Eindelijk in het hostel aangekomen, hebben we ons klaargemaakt om te gaan slapen. Heerlijk, wat had ik naar dit moment uitgekeken. We hadden namelijk nauwelijks geslapen en super veel gelopen waardoor ik mijn voeten bijna niet meer voelde.
Om 3 uur ’s nachts werd ik wakker door een knal: Luc had zich zo bewogen dat zijn ijzeren trappetje met een harde klap op de grond viel. Gelukkig viel ik al snel weer in een diepe slaap.

De volgende morgen stonden we om 8 uur op, om zo de volle dag van het schitterde Rome te kunnen genieten. Vandaag gingen we naar het oude gedeelte van Rome: het Forum Romanum, het Palatijn en het Colosseum.
Op de weg hierheen hebben we wat broodjes gekocht, zodat we ’s middags op een mooi plekje in het oude Rome zouden kunnen gaan lunchen.
Ineens zagen we door een steegje het Colosseum. Wat was het groot en mooi! Na er wat foto’s van te hebben genomen, besloten we naar binnen te gaan. Camiel had online al kaartjes geboekt waardoor we niet in de rij hoefden te staan: bedankt Camiel!
We startten onze bezichtiging van het Colosseum op de tweede verdieping, konden we onze ogen niet geloven. Ook dit was weer super! We kwamen ook een Nederlandse groep middelbare scholieren tegen die uitleg kregen over het Colosseum: hier hebben wij ook even van meegenoten. Daarna hebben we op verschillende plaatsen stilgestaan om te genieten van het oh zo mooie uitzicht. Toen we na anderhalf uur langzaam uitgekeken raakten, gingen we ook om de onderste verdieping van het Colosseum kijken. Hier konden we de kelder van het Colosseum van dichterbij bekijken. Ook dit was de moeite waard.
Daarna hebben we buiten wat gegeten in het zonnetje, want het was weer super lekker weer (net als de andere dagen dat we daar waren). Na een tijdje kwam een bruid en bruidegom aan, die vervolgens een fotosessie bij de arc di Consatino hadden. Erg leuk om te zien moet ik zeggen.
Toen we onze broodjes ophadden, vervolgden we onze reis door het oude Rome naar het Palatijn, waar we bijvoorbeeld het huisje van Augustus en het circus Maximus gezien hadden. Ook hebben we veel genoten van het uitzicht dat we hier hadden en van de ruines die overal te zien waren. Daarna begaven we ons naar het Forum Romanum. Ik had hier echt het gevoel alsof ik de oudheid inliep. Ook weer erg indrukwekkend dus. Toen we ook hier een tijdje rondgedwaald hadden, zijn we naar de het piazza Navona gegaan. Hier hebben we ook weer even wat gegeten. Op dit plein zaten allemaal schilders met hun kunst uitgestald, waardoor het erg erg gezellig uitzag. Ook hebben we de fontein en de kerk op dit plein bekeken. Daarna zijn we even gaan winkelen, om later terug te komen om hier te gaan eten. Daarna zijn we weer naar ons hostelletje gegaan, om lekker te gaan slapen.

Zondag ging een van onze kamergenoten met ons mee. Om 12 uur zou de Paus is het raam verschijnen, om vervolgens iets in het Italiaans te vertellen en iedereen te zegenen. We gingen hier dan ook heen, want we wilden de Paus wel graag een keer in het echt gezien hebben. Nadat we de Trevifontijn bezichtigd hadden, kwamen we op het Sint Pietersplein aan, waar het erg druk was. Ook maakten sommige mensen muziek, waar ze dan samen in een kring op dansten. Toen de Paus stipt om 12 uur in het raam verscheen begin iedereen te klappen. Hij vertelde iets in het Italiaans, daarna in het Engels en Duits, maar veel heb ik er niet ver begrepen helaas. Toch was het erg mooi en apart om mee te maken. Daarna verdween hij weer vanuit het raam, waarna de mensen op het plein weer muziek gingen maken en begonnen te dansen. Terwijl ik dit aan het bekijken was, zag Camiel ineens een bekende langslopen: meneer Hoeberigs. Luc twijfelde geen moment en stapte op hem af. We hebben even met hem gepraat en natuurlijk hebben we hier ook een kliekje van gemaakt. Daarna hebben we de toren van de Sint Pieter beklommen: dit was echt helemaal geweldig. Het uitzicht was zó mooi!
Daarna hebben we de Sint Pieter nog in daglicht gezien. Dit was ook weer zeer de moeite waard.
Vervolgens hebben we onze laatste krachten verzameld om een eilandje in de Tiber te bezoeken. Dit viel moet ik zeggen een beetje tegen. We hebben hier naar de vogels gekeken die mooie figuren in de lucht vormden, om daarna een lekker broodje te eten.
Hierna was het helaas alweer tijd om naar huis te gaan. In het Hostel haalden we onze spullen op om vervolgens naar de trein te gaan.
Na een lange reis van 5 uur waren we dan weer in Ferrara! We liepen het station uit (het was toen ongeveer 0.00 uur) toen Marlou ineens geschrokken zei: ‘Shit, mijn koffer!’. We hebben een nummer gebeld dat we op het station vonden, waar een man ons na een kwartier eindelijk het’ goede’ nummer kon geven.
De volgende morgen hebben we dit nummer en nog meer nummer gebeld totdat we uiteindelijk het echte goede nummer hadden. Helaas hadden ze het koffer nog niet gevonden. Ook vandaag hebben we nog gebeld, maar helaas zonder resultaat.
Maandag besloten we dus nieuwe inkopen te gaan doen. We hadden namelijk geen toiletspullen meer en ook onze pyjama waren foetsie.
Voor de rest heb ik deze week nog niks bijzonders gedaan. Misschien mogen we morgen een keizensnede zien, maar dat is nog niet zeker. We zullen zien!

Jullie horen nog van mij!

Liefs Tessa

foto's Rome:
http://picasaweb.google.nl/tseverijns7/ZoekresultatenVanRome?feat=directlink



Foto's Ferrara:
http://picasaweb.google.nl/tseverijns7/Ferrara03#
Foto's Verona en Venetie:
http://picasaweb.google.nl/tseverijns7/Week5#
Foto's Venetie:
http://picasaweb.google.nl/tseverijns7/Venetie02#
Veel kijk plezier!
xx Tessa

  • 25 November 2009 - 18:15

    Roel:

    Hey Tessa,

    Chique dat je in Rome geweest bent! Ik las dat jij een plaatje van de Sixtijnse kapel gekocht hebt. Toen wij daar waren, stond ook overal bewaking en hongen er bordjes dat je geen foto's mag maken. Toch heb ik hier wel een stu of 25 foto's gemaakt. Je moet alleen geen flits gebruiken, dan vinden ze het prima.

    Maar echt leuk dat je geweest bent.

    Groetjes,

    Roel

  • 25 November 2009 - 18:45

    Marij:

    Een gaaf uitstapje naar Rome. Prachtige foto's en omgeving. Heb je de paus de groeten van mij gedaan ?? Niet, ook niet erg, als jullie maar genoten hebben. Tot de volgende keer.

  • 01 December 2009 - 12:44

    Marij:

    1 december. De tijd begint te vorderen. Nog een paar weekjes en dan ben je er weer. Eerst nog even genieten met papa en mama en andere Tessa. Doeiiiiiii

  • 04 December 2009 - 11:10

    Aury:

    Hey Tessa,

    Ik heb je echt al zo lang niet meer gesproken dat ik niet eens wist dat je al vanaf begin oktober in Italïe verkast, jaja ik weet het erg hé? Nog veel plezier!!!

    XXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Ferrara

Ferrara

Recente Reisverslagen:

24 December 2009

Weer thuis!!!

12 December 2009

Mijn ouders zijn gearriveerd!

04 December 2009

Nu gaat de tijd toch wel erg snel...

25 November 2009

Foto's

18 November 2009

Foto's
Tessa

Hallo lieve lezers en lezeressen! Tijdens mijn opleiding geneeskunde in Maastricht krijg ik meerdere malen de kans om een gedeelte van de wereld te verkennen. Deze kans heb ik dan ook met mijn beide handen aangegrepen. Zo ben ik in jaar 2 naar Italie geweest, in jaar 4 gevolgd door Zweden en Belgie. In het 5e en tevens laatste jaar van mijn co-schappen ben ik nu India aan het verkennen. Veel leesplezier! Tessa

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 39039

Voorgaande reizen:

26 November 2012 - 06 Februari 2013

Co-schap gynaecologie in Manipal, India

31 Augustus 2011 - 14 November 2011

Mijn 1e co-schap: internerne geneeskunde in Örebro

10 Oktober 2009 - 20 December 2009

Ferrara

Landen bezocht: