Mijn ouders zijn gearriveerd! - Reisverslag uit Ferrara, Italië van Tessa Severijns - WaarBenJij.nu Mijn ouders zijn gearriveerd! - Reisverslag uit Ferrara, Italië van Tessa Severijns - WaarBenJij.nu

Mijn ouders zijn gearriveerd!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tessa

12 December 2009 | Italië, Ferrara

Hallo allemaal,

Waarschijnlijk is dit mijn een van mijn laatste verhaaltje die ik ga schrijven tijdens mijn verblijf in het mooi versierde Ferrara. Wel voelt het een beetje raar nu ik nog maar 9 nachtjes hier mag slapen. Ondanks de mooie en leuke tijd die ik hier heb verheug ik me toch ook weer om terug te komen in ons kikkerlandje: een nachtje in mijn eigen bedje liggen, Kenny weer zien, met smoesje knuffelen, en natuurlijk mijn kikkerland-vriendjes en vriendinnetjes weer zien!

Waar waren we gebleven. Oh ja: PAKJESAVOND! Omdat Marlou van Sinterklaas een pakje helemaal naar Ferrara opgestuurd had gekregen, besloten we al dit snoepgoed met de rest te delen en een sinterklaasavond te organiseren. Dit was erg leuk. We hadden het mooi versierd met allerlei dingen die in de doos zaten. Wat zag het er mooi uit! Het leek net een kinderfeestje voor gevorderden. Dat hadden we weer goed geregeld vonden we zelf! Na een geslaagde avond gingen we met zijn allen naar de Renfe gegaan. Dit was weer gezellig!

Zondag hadden we het tweede sinterklaasfeestje. Wat worden we hier verwend! Stockbrugger (de man die voor ons geregeld heeft dat we hier mogen studeren) had ons uitgenodigd om met z’n allen samen met de tutoren en professor Ricci te gaan uit eten. Het was wel een heel gedoe om daar te komen: het leek mee op een survivaltocht! We besloten namelijk om over de stadmuur heen te fietsen om vervolgens bij het restaurant, dat buiten de stadsmuur ligt, aan te komen. Op de muur was het echter pikkedonker, en omdat we allemaal geen licht op de fiets hadden was het best wel spannend. Daarna moesten we nog van de muur af zien te komen: moeilijkheid 2. Toen we uiteindelijk een uitgang hadden gevonden, bleek dat een wenteltrap te zijn. Hier zijn we met fiets en al van afgedaald. Dit was een heel gedoe moet ik zeggen, maar met de hulp van de jongens is het iedereen gelukt. Daarna kwam moeilijkheid 3: door het gras naar de weg fietsen. Het was namelijk donker en erg modderig, was dit niet erg eenvoudig, maar bij de komende moeilijkheid viel het in het niets! We moesten namelijk eerst een stuk langs de snelweg lopen, om deze vervolgens over te rennen en daarna met fiets en al over de vangrail heen te springen. Erg spannend allemaal, maar het is ons gelukt. Het voelde ook echt als een overwinning. Daarna moesten we nog even de weg zoeken, maar dat was na dit hele avontuur een eitje!
Na een lekkere apperativo, namen we allemaal plaats aan tafel. Hier kregen we eerst wat voorgerechtjes om vervolgens van onze lekkere pizza te genieten. Heerlijk gewoon! Daarna hebben we afscheid genomen van iedereen en hebben we de tutoren de professoren Ricci en Stockbrugger bedankt voor de geslaagde avond!

Maandagavond heb ik 3 anderen leren klaverjassen! Ze zijn nog in de beginnersfase, maar het komt helemaal goed!

Voor de rest hebben we niet echt veel bijzonders beleefd hier. We hebben namelijk komende week vrijdag toets, dus ik ben in mijn vrije tijd maar aan het studeren geslagen zodat ik vandaag bijvoorbeeld met mijn ouders naar Florence kon gaan. Wel ben ik met Marlou nog een dagje in Ferrara gaan winkelen en hebben we hier en daar gegeten en een film gekeken. Zo erg hebben we het hier heus niet hoor!
Ook hebben we een keizersnede mogen zien: en toen was Francesco (denken we) geboren. Ik ben erg blij dat we dit nog mochten zien.

Gisterwn heb ik mijn ouders van het station opgehaald. Nadat ze na een uur vertraging op het station aan waren gekomen, kon ik ze dan eindelijk knuffelen! Heerlijk, wat was dat lang geleden! Helaas moest ik daarna weer snel gaan, omdat ik onderwijsgroep had. Na de onderwijsgroep ben ik naar het bed&breakfast van m’n ouders gegaan om daarna gezellig naar het centrum van Ferrara te gaan. Hier hebben we wat rondgedoold om daarna lekker in een restaurantje neer te ploffen om een pizza te eten. Lekker! Daarna zijn we ieder naar ‘huis’ gegaan om te gaan slapen. Eenmaal in Darsena heb ik nog even geweerworfd (een heel leuk spelletje) met de rest van de club. Daarna ben ik lekker m’n bedje ingekropen.

Vandaag ben ik vroeg opgestaan, omdat ik met mijn ouders naar Florence ging. Na een treinreis van anderhalf uur kwamen we om half 11 in Florence aan. Hier hebben we veel kerken (waaronder natuurlijk ook de zeer indrukwekkende dom!) bekeken en veel pleinen gezien waar zo nu en dan ook marktjes waren; hier hebben we natuurlijk ook even rondgekeken. Ook hebben we een mooie tuin gezien waar we van het uitzicht over Florence genoten hebben. Hierna heb ik als gids gespeeld en ze begeleidt naar een ander kerkje om vervolgens terug naar het station te lopen. Onderweg hebben we in een restaurantje wat gegeten: lekker, maar helaas een beetje weinig. Daarna zijn we in de trein gesprongen met een hamburger van de Mac Donalds, om onze honger te stillen. Eenmaal op het station in Ferrara zijn we weer ieder onze eigen weg gegaan.

Morgen komen mijn ouders even hier lunchen, maar voor de rest heb ik niet zo veel plannen t/m vrijdag (tentamen). Vrijdag komt mijn vriendin Tessa op bezoek: ik heb er zin in. Het is toch wel raar om ergens als enige Tessa te zijn!

Heel veel liefs en groetjes,
Tessa

  • 13 December 2009 - 08:21

    Ellen:

    Hey Tessa,
    Nog bedankt voor je kaartje. Ik zal hem mee verhuizen. Veel succes met leren voor je tentamen. Ik heb 1 januari een klaverjastoernooi. Heb je zin om mee te doen? Is wel in utrecht.

    Tot over een dikke week,

    Ellen

  • 13 December 2009 - 11:44

    Tessa:

    Heey Tessie,

    leuk om te horen dat je al wat leuke dingen met je ouders hebt gedaan! Ik heb ook zin in vrijdag, zijn Tessa 1 en Tessa 2 weer compleet ;)

    Tot dan,
    kus Tessa

  • 14 December 2009 - 09:36

    Petra:

    Hey,
    Ik wil je heel veel succes wensen met het leren van de toets. Maak je de toets eigenlijk daar of kom je die in Maastricht maken?:$
    In ieder geval, succes! En geniet ook nog van de laatste paar daagjes daar!
    Kusje! Petra

  • 14 December 2009 - 14:45

    Karina:

    Hey Tessa,

    Het loopt nu hard naar het einde.
    Geniet er nog maar van de laatste dagen en dan zien we je wel weer als je thuis bent.

    Gr,

    de gonzo's

  • 16 December 2009 - 12:22

    Marij:

    Hier in huis wordt naarstig gewacht op je door iemand.
    Veel succes met je toets, die je vast en
    zeker haalt jou kennende.
    En dan nog alle kastjes en laadjes leeg halen en richting vliegveld vertrekken. Goede vlucht en tot zondag. Marij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Ferrara

Ferrara

Recente Reisverslagen:

24 December 2009

Weer thuis!!!

12 December 2009

Mijn ouders zijn gearriveerd!

04 December 2009

Nu gaat de tijd toch wel erg snel...

25 November 2009

Foto's

18 November 2009

Foto's
Tessa

Hallo lieve lezers en lezeressen! Tijdens mijn opleiding geneeskunde in Maastricht krijg ik meerdere malen de kans om een gedeelte van de wereld te verkennen. Deze kans heb ik dan ook met mijn beide handen aangegrepen. Zo ben ik in jaar 2 naar Italie geweest, in jaar 4 gevolgd door Zweden en Belgie. In het 5e en tevens laatste jaar van mijn co-schappen ben ik nu India aan het verkennen. Veel leesplezier! Tessa

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 39050

Voorgaande reizen:

26 November 2012 - 06 Februari 2013

Co-schap gynaecologie in Manipal, India

31 Augustus 2011 - 14 November 2011

Mijn 1e co-schap: internerne geneeskunde in Örebro

10 Oktober 2009 - 20 December 2009

Ferrara

Landen bezocht: