Al bijna 2 weken in Ferrara - Reisverslag uit Ferrara, Italië van Tessa Severijns - WaarBenJij.nu Al bijna 2 weken in Ferrara - Reisverslag uit Ferrara, Italië van Tessa Severijns - WaarBenJij.nu

Al bijna 2 weken in Ferrara

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tessa

22 Oktober 2009 | Italië, Ferrara

Hallo allemaal,

Om te beginnen weer bedankt voor de leuke reacties! Maar Natuurlijk hebben we ook weer veel beleefd!

Vrijdag zijn we ’s middags naar school gegaan en hebben we die avond met zijn tienen een film gekeken. Ook vier Italianen (die achteraf Polen bleken te zijn) kwamen genieten van de thriller in ónze thuisbioscoop.
Zaterdag zijn we vroeg opgestaan om naar Venetië te gaan. Wat is dat een mooie stad! Overal die kleine steegjes met leuke huisjes (vaak met waslijnen), veel water met de oh zo mooie gondels, de zeelucht, mooie gebouwen, de mooie boulevard, de leuke winkeltjes met mooie maskers en nog veel en veel meer! Waar je ook liep, overal was er wel iets mooi te zien. Na de halve dag door Venetië te hebben geslenterd, terwijl we ondertussen veel leuke en mooie foto’s hebben gemaakt, zijn we met z’n allen op een terrasje gaan zitten. Daarna zijn we bij een pizzaria in Ferrara gaan eten. Dit was weer erg lekker en ook weer super gezellig!

Zondag was onze luierdag: lekker uitslapen, sporten,House kijken. Niks bijzonders dus.

Maandag hebben we ook niks bijzonders gedaan, dit was namelijk onze huiswerkdag. Wel hebben we de h&m onveilig gemaakt (die is hier tot 21.30 open!).

Dinsdag zijn we weer naar school geweest. Na deze vermoeiende en lange schooldag hebben we een rondleiding gekregen van meneer Ricci. Hij vertelde dingen over de geschiedenis van Ferrara en liet ons enkele gebouwen zien. Daarna heeft hij ons getrakteerd op een ijsje: heerlijk dat Italiaanse ijs! 's Avonds hadden Camiel en Luc een heerlijke maaltijd gemaakt: weer een lekker en gezellig diner voor 10. Daarna hebben we een potje saboteur gespeeld. Leuk leuk! Toen was het wel goed geweest en gingen lekker naar bed!
Woensdag: Camiel jarig!!! Tijd voor een feestje, maar eerst hadden we een lezing over embyologie en daarna nog anatomiepracticum/lezing van Italiaanse studenten. Dit was erg lastig en ook erg vermoeiend. Toch had het wel iets grappigs, omdat het hier heel anders gaat als in Nederland. Wat wel lastig is, is dat Italianen moeilijk te verstaan zijn door hun rare Engelse uitspraak. Ze doen echter zo hard hun best, dat we het allemaal voor lief nemen. Die avond hebben we weer met z’n allen gegeten. Daarna hebben we Camiel zijn cadeaugegeven: een vest van de universiteit van Ferrara en een cake mét kaarsje. Vervolgens zijn we gaan ‘Kingsen’, om even later naar Renfe (discotheek) te gaan. Het thema was: kiss en drink (we hebben dit niet al te letterlijk genomen hoor!). We waren aan de vroege kant dus we hadden alle ruimte om onze kamelendans in te wijden (Camiel heeft de bijnaam kameel). Wederom was dit weer een zeer geslaagde avond!

Vandaag hebben we uitgeslapen en aan onze casus gewerkt. Daarna kwamen Luc en Camiel eten.

Dit weekend hebben we een rustig lang weekend (maandag vrij!). Ik wil sowieso het kasteel in Ferrara gaan bezoeken dit weekend, en morgenavond gaan Marlou en ik voor 10 man koken. Ik ben benieuwd!

Jullie horen nog van mij!

Liefs Tessa

  • 22 Oktober 2009 - 22:59

    Erwin:

    Hoi Tessa,
    leuke ervaringen.....maar studeren? En wat ga je koken morgen? Boerenkool met worst? Ik ga je weblog wel bijhouden.
    Groetjes en veel plezier!
    Morgen ga ik in Elsloo eten met je Bonma en je ouders. Hou je goed!

  • 23 Oktober 2009 - 08:28

    Petra:

    Oooh, wat super zeg. Dus Venetië is een aanrader:)? Wil er ook al superlang naartoe!

    Ik ben benieuwd hoe je het kasteel gaat vinden dit weekend:), veel plezier!
    Haha, koken voor 10 man? Als je terug bent huur ik je ook nog eens een keer in voor een 3gangendiner;).
    Kus

  • 23 Oktober 2009 - 11:56

    Je Petemoei:

    hoi lieverdje,
    goed weer wat van je te horen en fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    ik ben nog steeds in gevecht met KPN! ze vinden het zelf ook wel te gek worden en gaan bloemen sturen!
    vanmorgen zijn er lamellen gehangen in de tuinkamer, mooi!
    net een telefoontje van Ellen, die heeft gala vanavond.
    dag muppeke, liefs van nr.8!

  • 24 Oktober 2009 - 06:59

    Je Vader:

    Hallo Tessa,

    Als vader op afstand maak ik me toch wel ernstig ongerust omtrent je gemoedstoestand.
    Van al dat gestudeer moet je toch een puntghoofd krijgen.Ik adviseer je toch met klem het wat rustiger aan te doen en wat meer te ontspannen. Is het een suggestie na 10 weken hard studeren alvast eens te denken om een vakantie te boeken of in je agenda vast te leggen dat je op 22 december as lekker samen met je vader gaat winkelen ?

    Veels liefs van je bezorgde vader

  • 24 Oktober 2009 - 12:15

    Buufje:

    o kind wat maakt je pa zich een zorgen en terecht! ik heb hardop gelachen, ik maak me zorgen over je omvang daar je uit al je kleren barst. 22 dec. dus veel nieuw kopen met paps.
    heb je telefoontje gemist. wat is SKIPE???
    kusje van buuf

  • 24 Oktober 2009 - 15:52

    `sabine Buurmeisje:

    heeyheeey

    wat te gek daar en wat ben ik jaloers. Nog gefeliciteerd aan camiel nu schrijf ik het wel goed ( is die bijnaam door mij of niet ) venetie is mooi he ik ben er ook al geweest. LEuke fotos volgens mij heb je het echt gezellig daar nou in ieder geval heeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeel plezier op je school en tot het volgende bericht heeel veeeel groetjes van mij en de hele familie xxxxxxxxxx(L)

  • 25 Oktober 2009 - 18:54

    Marij:

    hoi tessa, ik begin langzaamaan een beetje jaloers te worden en zit dan ook al een beetje te wachten tot ons vliegtuig richting jou komt. Ik heb er zin in.
    In ons huis is het een beetje vreemd nu we weer met z'n vieren aan tafel zitten. Je hoort inmiddels al een beetje bij ons meubilair (we hebben wel weer plaats op onze bank) en daarom vind ik het fijn om je binnenkort weer te zien.
    Nog heel veel "studie"-plezier en tot 11 november.

  • 26 Oktober 2009 - 11:17

    Karina:

    Hoi Tessa,

    Zo te horen en te lezen gaat het goed met je. Dat koken voor 10 man zal wel een hele klus worden denk ik.

    We missen je toch wel een beetje, je telefoontjes je spontane bezoekjes enz enz.
    Succes verder en tot snel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Ferrara

Ferrara

Recente Reisverslagen:

24 December 2009

Weer thuis!!!

12 December 2009

Mijn ouders zijn gearriveerd!

04 December 2009

Nu gaat de tijd toch wel erg snel...

25 November 2009

Foto's

18 November 2009

Foto's
Tessa

Hallo lieve lezers en lezeressen! Tijdens mijn opleiding geneeskunde in Maastricht krijg ik meerdere malen de kans om een gedeelte van de wereld te verkennen. Deze kans heb ik dan ook met mijn beide handen aangegrepen. Zo ben ik in jaar 2 naar Italie geweest, in jaar 4 gevolgd door Zweden en Belgie. In het 5e en tevens laatste jaar van mijn co-schappen ben ik nu India aan het verkennen. Veel leesplezier! Tessa

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 39049

Voorgaande reizen:

26 November 2012 - 06 Februari 2013

Co-schap gynaecologie in Manipal, India

31 Augustus 2011 - 14 November 2011

Mijn 1e co-schap: internerne geneeskunde in Örebro

10 Oktober 2009 - 20 December 2009

Ferrara

Landen bezocht: