Ferrara begint al een beetje als thuis te voelen.. - Reisverslag uit Ferrara, Italië van Tessa Severijns - WaarBenJij.nu Ferrara begint al een beetje als thuis te voelen.. - Reisverslag uit Ferrara, Italië van Tessa Severijns - WaarBenJij.nu

Ferrara begint al een beetje als thuis te voelen..

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tessa

15 Oktober 2009 | Italië, Ferrara

Hallo allemaal!

Bedankt voor de leuke reacties. Echt superleuk om te lezen!

Zondagmiddag nadat ik mijn verhaaltje op mijn website had geschreven, zijn we op de fiets Ferrara gaan verkennen. Na onderweg hier en daar wat foto’s te hebben genomen, reden we het centrum in. Ook hier hingen we vaker de toerist uit, door overal foto’s te nemen; het is hier ook zó mooi! Verder hebben we over de marktjes gelopen, opbrengst: ik een gratis beursje, en Camiel 5 euro. Ook hebben we hier allemaal (Camiel, Luc, Marlou en ik) een deken gekocht, omdat het ’s nachts toch steeds kouder wordt. Ook hebben we de kathedraal op het marktplein bezocht, waar ze naast de gewone kaarsen, ook elektrische kaarsen hadden (deze kon je d.m.v. een schakelaartje aanmaken. Wel was het de moeite waard op er even naar binnen te wippen. Daarna begon onze zoektocht naar de universiteit. Na veel Italiaanse routebeschrijvingen, waarvan velen elkaar tegenspraken, hadden we de universiteit gevonden (dachten we). Hierna zijn we snel naar huis gefietst, omdat we om 7 uur met zijn allen zouden gaan eten. Dit was erg gezellig en ook nog eens lekker!

Begin de dag met een dansje… De wekker ging af, het begin van de eerste schooldag in Ferrara! Vol goede moed stapten we op de fiets naar de universiteit. Helaas bleek dat we het zondag niet bij het juiste eind hadden. Het gevolg was dat we, na veel gebouwen van binnen gezien te hebben, uiteindelijk een kwartier te laat bij het college aankwamen: we worden al echte Italianen! Hierna werden we ingedeeld in onderwijsgroepen. Bij mijn onderwijsgroep zitten vier Italianen én we hebben een Italiaanse tutor.
Die avond hebben we met zijn zessen bij ons gegeten. Dit was echt supergezellig: rare foto’s, dansen in een winkelwagentje, op je hoofd staan op de bank, springende foto’s maken en nog veel meer!
Dinsdag hebben we er 2,5 uur over gedaan om geld over te maken voor ons appartementje. Jeetje mina, wat een gedoe! De banken hier hebben een aparte ingang. Als je naar binnen wilt, schuift een glazen deur opzij. Je stapt dan in een cilinder van glas. Achter je gaat de glazen deur dan weer dicht. Wanneer de metaaldetector niet afgaat, schuift de voorste glazen deur opzij en kun je de bank binnen. Ook vond ik het erg raar dat ze het geld dat ze kregen gewoon in een houten bakje op het bureau legden. Dit was gewoon te zien wanneer je achter de toonbank stond!
Nadat we al het geregel achter de rug hadden, zijn we lekker op het dakterras gaan lunchen: heerlijk en wat een uitzicht! Daarna hebben we nog een beetje geluierd en even wat aan ons huiswerk gedaan. Fieke en Karlijn hadden voor het avondeten gezorgd. Tijdens het eten kreeg ik mijn bijnaam te horen: Miss T. Wederom was het weer erg lekker en gezellig!
Daarna gingen we met zijn allen een film kijken in onze thuisbioscoop (ja je hoort het goed!). Op de achtste verdieping zijn studeerkamers (fitness en het dakterras) met een beamer! Dit was echt super.

Woensdag hebben we uitgeslapen en hebben we de hele middag aan ons huiswerk gewerkt. Woensdagavond is hier een gezellige avond voor de studenten. Alle studenten gaan dan naar het plein voor de kathedraal, om daar met zijn alle gezellig te vertellen (zonder muziek). Beetje apart, maar toch had het wel iets. Daarna zijn we met zijn allen naar de discotheek Renfe geweest. Ook dit was weer zeer geslaagd! Ik was wel blij toen ik om 4 uur eindelijk in mijn bedje lag.

Vandaag moesten we redelijk vroeg op (9 uur) om naar de universiteit te gaan. Hier kwamen we dan eindelijk meneer Stockbrugger tegen, die dit allemaal voor ons heeft geregeld. Hij is tevens ook een arts, en kwam ons het practicum comminucation skills geven. Tot mijn grote verbazing kon hij Nederlands! Super fijn om eens niet in het Engels of het Italiaans te hoeven praten. Ik offerde me op een gestreste zwangere vrouw te spelen. Erg leuk, en ook nog eens leerzaam.
Daarna hebben we ons bij de universiteit ingeschreven en boodschappen gedaan. Ook hebben we huiswerk gemaakt, gepoetst en gekookt. Ik ga nu nog even sporten dan lekker slapen.

Liefs Tessa

  • 16 Oktober 2009 - 08:40

    Roel Bogie:

    Hey Tessa,

    Wat fijn dat het daar zo leuk is :). Ik begin langzaam toch een beetje spijt te krijgen dat ik me niet heb opgegeven ;), het klinkt namelijk erg aantrekkelijk :).

    Veel plezier nog!

    Groetjes,

    Roel

  • 16 Oktober 2009 - 08:42

    Anneli:

    Hee Tessa!
    Ik zag net pas dat je een weblog bijhoudt! Super leuk! Leuke verhalen! Je hebt het naar je zin zoals ik lees!

    Geniet er helemaal harstikke van want tijd gaat sneller dan je denkt !!

    Kus

  • 18 Oktober 2009 - 11:15

    Mama Di Casa Olanda:

    Hoi Tessa,
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Goed dat je een extra deken hebt gekocht,want koulijden is erg en niet nodig. Heb je nu samen met Marlou 1 slaapkamer, of samen een appartementje?
    Komt er na jullie groep ook weer een groep Nederlandse studenten? Geniet maar lekker, de tijd is zo om! Astrid

  • 18 Oktober 2009 - 14:36

    Kenny:

    Hey meid,

    Leuk om die verslagen te lezen van het prachtige Italië. Zorg dat het gezellig is daar hè. Ik hou van je.

  • 19 Oktober 2009 - 11:06

    Sabine S.:

    hoi meid, zo te horen heb je het naar je zin, lijkt me best moeilijk om alles in het engels/italiaans te moeten regelen ...En de italiaanse keuken: je eet toch wel niet alleen maar pizza ? :)
    Geniet ervan,fotos komen nog wel?
    liefs Sabine

  • 20 Oktober 2009 - 07:30

    Peettante:

    ha Tessaatje,
    even bij andere reisverslagen gekeken hoe het jullie vergaat. zo weet ik dat Camiel vandaag jarig is!
    leuke foto's!
    dag muppeke,
    XXX tis

  • 20 Oktober 2009 - 07:50

    Astrid:

    Hoi tessa,

    zo te zien had je mooi weer in Venietië. Prachtige stad, vinjijvanook?

  • 22 Oktober 2009 - 16:53

    Petra:

    Hey,
    Waaa...klinkt echt super daar! Ook leuke foto's! Blijf genieten en leuke foto's en verhaaltjes posten zodat ik nog kan meegenieten:). Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Ferrara

Ferrara

Recente Reisverslagen:

24 December 2009

Weer thuis!!!

12 December 2009

Mijn ouders zijn gearriveerd!

04 December 2009

Nu gaat de tijd toch wel erg snel...

25 November 2009

Foto's

18 November 2009

Foto's
Tessa

Hallo lieve lezers en lezeressen! Tijdens mijn opleiding geneeskunde in Maastricht krijg ik meerdere malen de kans om een gedeelte van de wereld te verkennen. Deze kans heb ik dan ook met mijn beide handen aangegrepen. Zo ben ik in jaar 2 naar Italie geweest, in jaar 4 gevolgd door Zweden en Belgie. In het 5e en tevens laatste jaar van mijn co-schappen ben ik nu India aan het verkennen. Veel leesplezier! Tessa

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 39055

Voorgaande reizen:

26 November 2012 - 06 Februari 2013

Co-schap gynaecologie in Manipal, India

31 Augustus 2011 - 14 November 2011

Mijn 1e co-schap: internerne geneeskunde in Örebro

10 Oktober 2009 - 20 December 2009

Ferrara

Landen bezocht: