Eerst dag Ferrara! - Reisverslag uit Ferrara, Italië van Tessa Severijns - WaarBenJij.nu Eerst dag Ferrara! - Reisverslag uit Ferrara, Italië van Tessa Severijns - WaarBenJij.nu

Eerst dag Ferrara!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tessa

11 Oktober 2009 | Italië, Ferrara

Hallo allemaal!

Gisteren zijn we om 17.30 aangekomen in Bolonga. Daar hebben we de bus gepakt naar het station om vervolgens na een treinreis van een half uur in Ferrara aan te komen. Op het station stond iemand van de groep studenten die hier het afgelopen blok is geweest ons op te wacht. Bepakt en bezakt zijn we achter hem aan naar ons appartementencomplex Darsena gelopen. Het complex is erg mooi. Het complex bestaat uit drie torens, die allemaal een andere kleur kamer hebben (wij hebben geel), en eronder is een soort hele grote kelder met een Italiaanse Makado (inclusief bioscoop, barretjes, supermarkt, game-place, en nog veel meer!). Super handig dus.

Nadat we allemaal naar ons appartementje waren gebracht, hebben we onze kastjes ingericht en zijn we boodschappen gaan doen. Met het beetje Italiaans dat we konden, hebben we gevraagd waar de supermarkt ergens lag; wisselgeld vragen voor het karretje was wat moeilijker, maar ook dat is ons uiteindelijk gelukt.

Daarna zijn we met beide groepen studenten gaan eten bij de pizzaria (de beste volgens de sommige Italianen). De pizza was erg lekker. De groep die hier al zes weken is geweest (en vandaag vertrekt) heeft ons toen een beetje wegwijs gemaakt in Ferrara.

Na het eten zijn we nog even naar een cocktailbar geweest. Ook dit was erg gezellig!
Vanmorgen hebben marlou (mijn kamergenootje de komen 10 weken) en ik samen met Camiel en Luc gegeten. Lus heeft voor ons een eitje gekookt, dus wat wil je nog meer! Vanavond hebben we afgesproken dat we met z’n allen gaan eten: pasta! Gezellig en ook nog eens lekker!
De stad Ferrara is erg mooi. Omdat we gister nog geen fietsen hadden zijn we naar de stad gelopen (ongeveer 20 minuutjes), waar we al heel wat mooie dingen hebben gezien. Er hangt in ieder geval een goede sfeer in het stadje! Vandaag hebben we fietsen gekregen (van de vorige groep studenten) dus we gaan met z’n vieren een fietstocht maken (de rest heeft nog geen fiets), om nog meer van de stad te zien. Camiel heeft een stadsplattegrond, dus dat komt helemaal goed!

Liefs, Tessa

• 11 Oktober 2009 - 18:05

Vera:

Hee Tessa!

Aan het verhaal te zien, heb je het al erg leuk daar!
    Gelukkig dat het goed bevalt!

Ik wens je nog veel plezier en succes! Geniet ervan!

Ik wacht op je volgende berichten ;)

xx liefs

• 11 Oktober 2009 - 18:16

Sabine Buurmeisje :

heeeey Tessa, leuk dat je een reis verslag bij houdt. Ik ga ze proberen elke dag te lezen hoop dat ik niet jaloers wordt maar ja. Ik hoop dat je de komende tijd heel veel plezier hebt. heel veel kusjes van sabine en de rest van de familie uit Geleen

• 12 Oktober 2009 - 17:03

Jean- Marie & Astrid:

Hallo Tessa,

Zo te horen zit je in een soort vakantiepark. Geniet er van en, als het ff kan studeer ze (maar met mate)

Heb je vandaag al college gehad tussen al die knappe Italianen ? Leuk? Lijkt ons wel moeilijk om in het engels college te volgen.

groetjes, ook van Smoes en wedgwood,

JMA

• 13 Oktober 2009 - 11:50

Karina:

Hey tessa,

Ik hoorde van Stephanie dat je een reis verslag bijhoudt. Als ik in de gelegenheid ben zal ik het verslag zeker volgen.

Fijne stage en tot schrijvens.

Gr,

Karina

• 13 Oktober 2009 - 20:59

Stefke:

Heey lief vriendinnetje Tessi !(L)

Ik vind echt super leuk dat een website bijhoudt, zodat ik kan kijken wat mijn dinnetje Tessi allemaal aan doen is. Ik ga je site bijhouden, zodat ik al jou belevenissen mee kan maken vanuit M'BAAN in het hartje van Geleen!:D
    Ik wens je heel veel succes en plezier daar in Italia, en niet teveel pizza's eten he!!;)

We spreken en zien elkaar snel weer schattie!(L)

Iloveyouuuu!!(L)
    Dikke kus van jouwn vriendinnetje Stefke!(L)

• 14 Oktober 2009 - 07:03

Petra:

Hey Tessa,
    Leuk dat je toch zo'n reisverslag bijhoudt!
    Zo te lezen heb je het hartstikke leuk daar:-). Geniet ervan!
    Het heeft hier gevroren...ik ben jaloers:-P.
    Ik kijk uit naar je volgende verslag!
    Kus

• 15 Oktober 2009 - 19:15

Iris:

Hoi Tessa!

wat leuk dat je schrijft over je al je Italiaanse avonturen :D
    Kunnen we je tenminste een beetje volgen.
    Nog heel veel plezier en succes daar, maar dat zal wel lukken zo te lezen!

Liefs!