En toen zaten we al op de helft van ons avontuur! - Reisverslag uit Ferrara, Italië van Tessa Severijns - WaarBenJij.nu En toen zaten we al op de helft van ons avontuur! - Reisverslag uit Ferrara, Italië van Tessa Severijns - WaarBenJij.nu

En toen zaten we al op de helft van ons avontuur!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Tessa

13 November 2009 | Italië, Ferrara

Hallo!

Daar ben ik weer, met opnieuw een verhaaltje.

Zaterdag hebben zijn we naar Bologna gegaan. ’s Morgens hebben we cultureel gedaan. We hebben de torens van Bologna, de zes kerken in één kerk (met op het plein ervoor een antieke rommelmarkt) én de oudste universiteit van Europa gezien. Vooral dit laatste was erg indrukwekkend. Ze hadden hier ook een gynaecologiezaal, waar langs de muur en in het midden oude vitrinekasten stonden met modellen erin. Aangezien het blok dat ik hier volg gynaecologie is, was het erg leuk om hier even te vertoeven. De zaal ernaast was een anatomiezaal: skeletten met echte botten en nagemaakte spieren in vitrinekasten. Erg mooi om te zien!
’s Middags hebben we ons opgespitst: Marlou en ik zijn gaan winkelen. Op de heenweg hadden we namelijk een leuke markt gezien, maar omdat we eerst cultureel gingen doen, hadden we deze die morgen eerst overgeslagen. Op de weg naar de markt kwamen we allemaal leuke winkels tegen waar we ons dan ook goed hebben uitgeleefd. Dit hadden we ook wel verdiend omdat we juist te horen hadden gekregen dat we de eerste twee toetsen van dit jaar weer gehaald hadden! Yoehoeee!
Toen we dan eindelijk op de markt aankwamen heb ik daar ook nog wat dingetjes gekocht (Marlou had helaas niks gevonden). Het gaf ons echt dé vakantiesfeer omdat het heel erg lijkt op de marktjes die je in Turkije veel hebt.
Daarna hebben we het op een loopje gezet naar de trein, waar we nog net op tijd in konden springen. Wat een geluk!
Eenmaal thuisgekomen hebben we wat gekookt en een film gekeken met Camiel. Luc, de kamergenoot van Camiel, was namelijk met zijn vrienden in de trein vanuit Venetie vast komen te zitten en had vervolgens ruzie gekregen met de conducteur. Zij zouden daardoor pas om half 12 thuis aankomen. Na de film zijn de vrienden van Luc en Luc zelf nog langsgekomen en hebben we ‘Wie ben ik?!’ gespeeld. Voor diegene die het niet kent: je krijgt een briefje op je hoofd geplakt met een naam van een bekend iemand erop (of van iemand die je kent). Je raad nooit wie ik was… Kim Holland. Fijn dat ik NIET zo bekend ben ik dat wereldje… (ik heb het dus niet geraden)
Vervolgens hebben we een potje gepest (ik heb grandioos verloren!) om vervolgens te gaan ezelen om zo te bepalen wie er de volgende dag zou koken en afwassen. Uitkomst:
- Koken: Luc
- Afwas: Luc
Aangezien we dit toch wel erg sneu voor hem vonden hebben we nog een potje gedaan om zo een ‘hulpje’ voor hem te creëren. Dit werd een van z’n vrienden (al scheelde het niet veel of Luc was het zelf geweest). Daarna zijn we lekker allemaal ons bedje ingekropen.

Zondag hebben we uitgeslapen en hebben we wat huiswerk gemaakt. Ik wilde ook gaan sporten, maar dat is niet veel geworden omdat de fitnessruimte gesloten was. Wel heb ik weer even de trappen op en neer gerend. Toch nog een beetje sportief geweest. Ook heb ik de was nog gedaan. Daarna heeft Luc zoals beloofd voor ons allemaal gekookt. Was weer erg lekker! Vervolgens hebben we weer ge-ezeld en gewoon gezellig gekletst. Weer een geslaagde avond dus!

Maandag: 7.30uur --> de wekker gaat af. Eigen schuld: Marlou en ik hadden beloofd om vandaag mee te ontbijten met Luc en z’n vriendjes en Camiel, om ze zo uit te kunnen zwaaien. Zo gezegd, zo gedaan… Het vroege opstaan werd wel beloond: Luc maakte voor iedereen een broodje met sla en zo met een ei. Mmm!
Daarna moesten we beginnen aan de serieuzere zaken: taak maken en aan de wetenschappelijke opdracht werken.

Dinsdag hebben we onze dag afgeloten met een Meidenavond met alle meiden (met z’n zessen dus): gezellig met z’n allen eten en daarna een lekkere meidenfilm. En dit allemaal onder het genot van een warm kopje thee. Heerlijk gewoon!

Eindelijk was het woendag… Na deze dag heb ik heel lang uitgekeken: Kenny en Marij (z’n moeder) komen langs! Na de hele dag super hard huiswerk te hebben gemaakt, kreeg ik dan eindelijk het smsje dat ze in de trein zaten en dat ze om 21.30uur in Ferrara aan zouden komen. Ik heb ze van de trein opgehaald en heb ze onze kamer laten zien. Nadat Marij en Kenny eerst een boterham gegeten hadden, hebben we de cake geslacht. Lekker!
Die avond zijn Marlou, Kenny en ik naar het plein gegaan in het centrum van Ferrara (woensdagavond komen hier allemaal studenten samen) om vervolgens naar de Renfe (discotheek) te gaan. Toen we echter na een uur ronddwalen en een aantal smsjes nog steeds niemand van onze groep gevonden hadden, besloten we maar terug te gaan en lekker ons bedje in te kruipen.

Donderdag hebben we lekker uitgeslapen. Heerlijk gewoon! Daarna had Marij verse broodjes gehaald, die we met liefde opgegeten hebben. Vervolgens moesten Marlou en ik naar school. De man die de lezing moest geven, kwam pa na 45 minuten aanzetten omdat hij in een operatie zat... Toen de lezing dan eindelijk een uur te laat af was gelopen, kon ik met Kenny en Marij lekker gaan lunchen. Hierna hebben we ons opgesplitst. Toen Kenny kwam met het voorstel om een beetje te gaan winkelen, vielen me de schoenen bijna uit! Hier kan ik natuurlijk geen ‘nee’ tegen zeggen! We hebben we wat leuke dingetjes gekocht: hij een sjaal en ik een blouse en nieuw garen (aangezien er a zoveel kleren kapot zijn gegaan, was ik door mijn garen heen). Daarna zijn we naar het kerkhof gelopen en hebben we nog een parkje bezocht. Dit was ook erg mooi en gezellig.
Toen het donker begon te worden zijn we maar terug naar huis gelopen. Thuisgekomen hebben Marlou en ik voor ons vieren gekookt: rijst met spinazie en zalm. Erg lekker al zeg ik het zelf! Daarna zijn Camiel en Luc nog langsgekomen en hebben we met z’n allen film gekeken. Kortom: een super dag!

Vandaag moesten we redelijk vroeg op want ik moest om 10.00uur op school zijn. Omdat ik vandaag de hele dag les had, zijn Kenny en z’n moeder alleen op stap gegaan. Hoe het ze is bevallen weet ik nog niet, want ze zijn nog niet gearriveerd…
Vanavond gaat Marij voor ons koken. Ook komt Camiel weer eten, omdat Luc hem weer verlaten heeft (en het hier gewoon erg gezellig is!).
Morgen gaan Kenny, Marij en ik naar Venetië. Kenny en ik zoeken dan een leuk hotelletje in Padua (dit ligt op de terugreis van Venetië naar Ferrara), zodat we daar zondag nog even rond kunnen kijken. Om 17.30uur gaan ze namelijk weer naar huis.

Heel veel liefs,
Tessa

  • 13 November 2009 - 18:34

    Jonne :

    Hey Tessa,
    je verhalen zijn weer super! Echt leuk dat Kenny er nu ook is, dat scheelt toch wel vond ik toen. Het is ook toch wel een beetje raar om jullie verhalen te lezen terwijl het voor ons alweer een maand geleden is dat we zijn teruggekomen uit Ferrara haha. Geniet er lekker van en heel veel plezier in Venetie!!

    Liefs Jonne

  • 13 November 2009 - 19:45

    Oud-tante Astrid:

    Ha die Tessa en gelukkig is Kenny er ook! Hij zal je wel verteld hebben dat het bijna mis ging waardoor ze het vliegtuig niet zouden gehaald hebben. Zo zie je maar: een goede buur is beter dan een verre vriend!
    Papa en ik hebben een prachtige vakantie gehad in Turkije, echt de moeite waard! Liefs, mama

  • 15 November 2009 - 22:23

    Erwin:

    Hoi Tessa,

    fijn dat Kenny ook langs is geweest. Nog genoten van Venetië, en Padua?
    Knap dat je je twee toetsen gehaald hebt! Toch handig als je weer terug in NL komt. Tussen de bedrijven door geniet je er goed van. Ga zo door!
    Deze week nog werken en dan ga ik met je moeder naar Londen. Lijkt me erruuugg leuk.
    Ciao bella!!
    Erwin

  • 16 November 2009 - 13:04

    Ellen:

    Hey Tessa,

    Het ziet er naar uit dat je veel en lekker gegeten hebt. Geniet nog maar een paar weekjes.

    liefs

  • 16 November 2009 - 15:17

    L En P:

    Bedankt voor je leuke kaartje! Ik zag nog net een glimpje van kenny.
    Hoop dat jullie samen genoten hebben van zijn verblijf.
    Blijf genieten want de tijd gaat nu snel...
    Liefs van buum en buuv

  • 16 November 2009 - 20:09

    Marij:

    Hoi Tessa,
    Ik wil je nog bedanken voor de gezellige dagen samen. Ik heb er veel van genoten. Het rijst-spinazie-zalm gerecht was inderdaad lekker. Jij hebt goed voor ons gezorgd. Doe Marlou veel groeten en tot gauw.

  • 17 November 2009 - 10:12

    Petra:

    Hey,
    Wat leuk dat Kenny en zijn moeder konden langskomen:).
    Heb je al een keizersnede meegemaakt of weet je al wanneer dat gaat gebeuren?
    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Ferrara

Ferrara

Recente Reisverslagen:

24 December 2009

Weer thuis!!!

12 December 2009

Mijn ouders zijn gearriveerd!

04 December 2009

Nu gaat de tijd toch wel erg snel...

25 November 2009

Foto's

18 November 2009

Foto's
Tessa

Hallo lieve lezers en lezeressen! Tijdens mijn opleiding geneeskunde in Maastricht krijg ik meerdere malen de kans om een gedeelte van de wereld te verkennen. Deze kans heb ik dan ook met mijn beide handen aangegrepen. Zo ben ik in jaar 2 naar Italie geweest, in jaar 4 gevolgd door Zweden en Belgie. In het 5e en tevens laatste jaar van mijn co-schappen ben ik nu India aan het verkennen. Veel leesplezier! Tessa

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 39048

Voorgaande reizen:

26 November 2012 - 06 Februari 2013

Co-schap gynaecologie in Manipal, India

31 Augustus 2011 - 14 November 2011

Mijn 1e co-schap: internerne geneeskunde in Örebro

10 Oktober 2009 - 20 December 2009

Ferrara

Landen bezocht: